debate about Myanmar educational change
အေျခခံပညာက႑၌ ပညာေရး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုစနစ္မ်ားကို
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေစေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ပညာသင္ႏႇစ္မ်ားကိုတိုးခ်ဲ႕ရန္ ေဆြးေႏြးၾကျခင္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊
အဆိုပါအေျခခံပညာက႑ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ေဆြး ေႏြးခဲ့သူတစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္မ်ားအရ
သိရႇိရပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အေျခခံပညာက႑ အနာဂတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးေဆြး ေႏြးမႈမ်ားကို
ရန္ကုန္ႏႇင့္ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ား၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ
နယ္ပယ္အသီးသီးမႇ တာ၀န္ရႇိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏႇင့္ ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ လူမႈေရး
အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ား ပါ၀င္ေဆြးေႏြးေနၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး မူလပညာေရး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုျဖစ္သည့္
အေျခခံပညာကို သူငယ္တန္း အပါအ၀င္ မူလတန္း ေလးႏႇစ္၊ အလယ္တန္းေလးႏႇစ္ႏႇင့္ အထက္တန္းႏႇစ္ႏႇစ္
စုစုေပါင္းအေျခခံ ပညာက႑ စာသင္ႏႇစ္ ၁၁ ႏႇစ္မႇ သူငယ္တန္းမပါ မူလတန္း ေျခာက္ႏႇစ္၊ အလယ္တန္းသံုးႏႇစ္ႏႇင့္
အထက္တန္း သံုးႏႇစ္ စုစုေပါင္း အေျခခံပညာကို ၁၃ ႏႇစ္သို႔ ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရန္လည္း ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးလ်က္ရႇိေၾကာင္း
သိရႇိရပါသည္။
''အေျခခံပညာက႑မႇာ ပညာသင္ႏႇစ္ေတြ ထပ္တိုးဖို႔ အစီအစဥ္ေတြက လက္ရႇိအေျခအေနမႇာေတာ့
ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးေနၾကဆဲ အဆင့္မႇာပဲ ရႇိေနပါေသးတယ္''ဟု ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ပညာေရးစီမံကိန္းႏႇင့္
ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
''အေျခခံပညာက႑မႇာ လက္ရႇိက်င့္သံုးေနတဲ့ စနစ္ျဖစ္တဲ့ သူငယ္တန္း
အပါ(၅း၄း၂)အစား သူငယ္တန္းမပါ (၆း၃း၃)ကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ ဖြဲ႔စည္းဖို႔အတြက္ ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။
ဒါကလည္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီဖို႔ အတြက္လို႔ သိရပါတယ္။ ျမန္မာကေလးေတြ အေနနဲ႔ အသက္ ငါးႏႇစ္အရြယ္မႇာ
သူငယ္တန္းစ၀င္ၿပီး တစ္ႏႇစ္တစ္တန္း ပံုမႇန္ေအာင္မယ္ဆိုရင္ပဲ အသက္ ၁၄ ႏႇစ္ေလာက္မႇာ န၀မတန္းေရာက္မယ္။
၁၅ ႏႇစ္ ၁၆ ႏႇစ္ေလာက္မႇာ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းေျဖမယ္။ ႏိုင္ငံတကာပညာ ေရးမႇာက်ေတာ့ အသက္
၁၂၊ ၁၃၊ ၁၄ ႏႇစ္ေလာက္မႇာ အလယ္တန္းပညာေရး အဆင့္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ စာေပပညာအေျခခံ ေတြအျပင္
လူမႈဆက္ဆံေရးနဲ့ကာယ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေတြကိုျဖည့္ဆည္း ေပးတဲ့အတန္းအဆင့္ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကအလယ္တန္း အဆင့္ သင္ယူေနရတဲ့အသက္အရြယ္ ေလာက္မႇာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ကေလးေတြ
က တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းေျဖဆိုဖို႔ တစ္ခုတည္းကိုပဲ အာ႐ံုစူးစိုက္ေနၾကရေလေတာ့ ျမန္မာကေလးအမ်ားစုက
ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ယႇဥ္ရင္ ကာယဖြ႔ံၿဖိဳးမႈေတြ ေနာက္က်ေနတာကို ေတြ႔ရႇိေနရပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္စာသင္ႏႇစ္ေတြကို
တိုးခ်ဲ႕လိုက္ၿပီး ကာယဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေတြအတြက္ အခ်ိန္ယူေလ့က်င့္
ျပဳစုသင္ၾကားေပးႏိုင္ေအာင္ စာသင္ႏႇစ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕သြားဖို႔ ေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းေနၾကဆဲ
ျဖစ္ပါတယ္''ဟု အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သူ အေျခခံပညာအသိုင္းအ၀ိုင္းမႇ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ဦးက
ေျပာျပသည္။
သို႔ရာတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ အမ်ားႏႇင့္ သက္ဆိုင္ၿပီး အမ်ားအေပၚ
အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစသည့္ က႑မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရန္
ေဆြးေႏြးၾကရာတြင္လည္း ျပည္သူလူထုအား ခ်ျပအသိေပးသင့္ၿပီး ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူသင့္ေၾကာင္း
ျပည္ သူအမ်ားကလည္း ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
''တကယ္ေတာ့ ပညာေရးကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔အတြက္ဆိုရင္
ပညာသင္ႏႇစ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ ေဆြးေႏြးေနတာထက္ လက္ရႇိ ပညာေရးျဖစ္စဥ္ေတြကိုသာ တိုးတက္ေအာင္
လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ လက္ရႇိ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္မႇာက ၿမိဳ႕ျပနဲ႔
ေက်းလက္ေတာင္ မတူပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားနဲ႔ဆရာ အခ်ဳိး၊ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ကေလးသူငယ္နဲ႔
ပညာဆက္လက္ သင္ယူႏုိင္မယ့္ အခြင့္အေရး စတာေတြကို ကိုင္တြယ္ေျဖရႇင္းဖို႔၊ ပညာေရးမႇာ သင္ၾကားေပးမယ့္
ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ကိုတိုးျမႇင့္ေပးဖို႔ေတြက အဓိကလိုအပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုမႇ
မေျဖရႇင္းႏိုင္ေသးဘဲ ပညာသင္ႏႇစ္ေတြကိုပဲ တိုးခ်ဲ႕သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ
အလႇမ္းက်ယ္ၿပီး အလယ္လပ္ေနသလို ကစဥ့္ကလ်ားနဲ႔ အက်ဳိးမရႇိဘဲ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္''ဟု ၎က
ဆက္ လက္ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
No comments:
Post a Comment