အသံထက္ ေျခာက္ဆ ျမန္သည့္ ေလယာဥ္ March 6
(တစ္နာရီလွ်င္ မိုင္ ၄၀၀၀ ေက်ာ္) ကို
အေမရိကန္ ေလတပ္ က ယေန ့ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ စမ္းသပ္ မႈ ျပဳ လုပ္ေတာ့မည္ ဟု
အေမရိကန္ ေလတပ္ သတင္း ကို ကိုးကားၿပီး CNN သတင္း တြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။
လိႈင္းစီးသူ (Waverider) ဟု အမည္ ေပးထား သည့္ ွ Hypersonic ေလယာဥ္ သည္
နယူေယာက္ ႏွင့္ လန္ဒန္ ကို တစ္နာရီ အတြင္း ျပန္သန္း ႏိုင္မည္ ျဖစ္ ၿပီး တိုက်ိဳ ႏွင့္ ပါရီ
ကို ႏွစ္ နာရီ ေက်ာ္ မွ် ၾကာျမင့္ သည့္ အခ်ိန္ အတြင္း ပ်ံ သန္း ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ယခင္ က တီထြင္ ခဲ့ သည့္ တိုက္ေလယာဥ္ မ်ား အနက္ အခ်ိဳ ့မွာ အသံထက္ ျမန္သည့္
Supersonic ေလယာဥ္ မ်ား ျဖစ္ ၿပီး ၊ အာကာသ လြန္း ပ်ံ ယာဥ္ ကို တင္ေဆာင္ သြား
သည့္ ဒံုးပ်ံ ယာဥ္ ႏွင့္ M 22 A က်ဥ္ ဆန္မ်ား မွာ လည္း အသံထက္ ျမန္သည္။
ယခင္က ၿဗိတိသွ် ႏွင့္ ျပင္သစ္ တို ့ ပူးေပါင္း ထုတ္ လုပ္သည့္ ကြန္းေကာဒ္ ေလယာဥ္မ်ား
မွာလည္း အသံ ထက္ ျမန္သည့္ ခရီး သည္ တင္ ေလယာဥ္ မ်ား ျဖစ္ ၿပီး ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ တြင္
ပ်ံ သန္းမႈ ရပ္ နားခဲ့ သည္။
အေတာင္ပံ မပါရွိသည့္ X-51A WaveRider ကို B-52 ဗံုးႀကဲ ေလယာဥ္ ၏ ေတာင္ပံ
တြင္ တပ္ဆင္ ထား ၿပီး အျမင့္ ေပ ငါး ေသာင္း အထက္ တြင္ လႊတ္ခ် လိုက္ မည္ ျဖစ္
ၿပီး ေလးစကၠန္ ့ အၾကာ တြင္ Waverider သည္ Freefall ျဖစ္ေနရာ မွ အင္ဂ်င္ ႏိုး
လာ ၿပီး ေကာင္းကင္ယံ သို ့ တဟုန္ထိုး ပ်ံ တက္ သြား မည္ ျဖစ္သည္။ (ဗီဒိုယို တြင္ ၾကည့္ ပါ)
ထိုးစမ္းသပ္ မႈ ကို ကာလီဖိုးနီးယား အက္ဒြပ္ ေလတပ္ စခန္း မွ စတင္ ကာ ျပဳ လုပ္ မည္
့ျဖစ္သည္။
Hypersonic ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမႈ အစီ အစဥ္ အတြက္ ပင္တာဂြန္ ႏွင့္ အေမရိကန္ အမ်ိဳး
သား အာကာသ သိပၸံ (နာဆာ) တို ့မွ ေဒၚလာ ၂ ဘီလွ်ံ အကုန္ အက် ခံ သုေတသန လုပ္
ျခင္း ျဖစ္ ၿပီး ၊ Wave rider တည္ ေဆာက္ မႈ စရိတ္ မွာ ေဒၚလာ သန္း ၁၄၀ ခန္ ့ ရွိသည္။
Waverider သည္ Hypersonic အမ်ိဳး အစား ျဖစ္ ၿပီး ယခင္ Supersonic မ်ား ထက္ ပို
မို လွ်င္ ျမန္မႈ ရွိသည္။
အေမရိကန္ ေလတပ္ သုေတသန ဌာန ႏွင့္ နာဆာ က မေ၀းေတာ့ သည့္ အနာဂတ္ တြင္ အသံ
ထက္ အဆ ၂၀ ျမန္ သည့္ ေလယာဥ္ ကို ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ ေတာ့ မည္ ဟု ဆိုသည္။
အသံ ထက္ ၆ ဆ ျမန္သည့္ Hypersonic မ်ား ကို ယခင္ က စမ္းသပ္ ခဲ့ ဖူး ေသာ္ လည္း March
5 ကို ေက်ာ္ လြန္ ၿပီး March 6 နားသို ့ မေရာက္ ခဲ့ ဟု သိရသည္။
အေမရိကန္ ေလတပ္ က ယေန ့ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ စမ္းသပ္ မႈ ျပဳ လုပ္ေတာ့မည္ ဟု
အေမရိကန္ ေလတပ္ သတင္း ကို ကိုးကားၿပီး CNN သတင္း တြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။
လိႈင္းစီးသူ (Waverider) ဟု အမည္ ေပးထား သည့္ ွ Hypersonic ေလယာဥ္ သည္
နယူေယာက္ ႏွင့္ လန္ဒန္ ကို တစ္နာရီ အတြင္း ျပန္သန္း ႏိုင္မည္ ျဖစ္ ၿပီး တိုက်ိဳ ႏွင့္ ပါရီ
ကို ႏွစ္ နာရီ ေက်ာ္ မွ် ၾကာျမင့္ သည့္ အခ်ိန္ အတြင္း ပ်ံ သန္း ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ယခင္ က တီထြင္ ခဲ့ သည့္ တိုက္ေလယာဥ္ မ်ား အနက္ အခ်ိဳ ့မွာ အသံထက္ ျမန္သည့္
Supersonic ေလယာဥ္ မ်ား ျဖစ္ ၿပီး ၊ အာကာသ လြန္း ပ်ံ ယာဥ္ ကို တင္ေဆာင္ သြား
သည့္ ဒံုးပ်ံ ယာဥ္ ႏွင့္ M 22 A က်ဥ္ ဆန္မ်ား မွာ လည္း အသံထက္ ျမန္သည္။
ယခင္က ၿဗိတိသွ် ႏွင့္ ျပင္သစ္ တို ့ ပူးေပါင္း ထုတ္ လုပ္သည့္ ကြန္းေကာဒ္ ေလယာဥ္မ်ား
မွာလည္း အသံ ထက္ ျမန္သည့္ ခရီး သည္ တင္ ေလယာဥ္ မ်ား ျဖစ္ ၿပီး ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ တြင္
ပ်ံ သန္းမႈ ရပ္ နားခဲ့ သည္။
အေတာင္ပံ မပါရွိသည့္ X-51A WaveRider ကို B-52 ဗံုးႀကဲ ေလယာဥ္ ၏ ေတာင္ပံ
တြင္ တပ္ဆင္ ထား ၿပီး အျမင့္ ေပ ငါး ေသာင္း အထက္ တြင္ လႊတ္ခ် လိုက္ မည္ ျဖစ္
ၿပီး ေလးစကၠန္ ့ အၾကာ တြင္ Waverider သည္ Freefall ျဖစ္ေနရာ မွ အင္ဂ်င္ ႏိုး
လာ ၿပီး ေကာင္းကင္ယံ သို ့ တဟုန္ထိုး ပ်ံ တက္ သြား မည္ ျဖစ္သည္။ (ဗီဒိုယို တြင္ ၾကည့္ ပါ)
ထိုးစမ္းသပ္ မႈ ကို ကာလီဖိုးနီးယား အက္ဒြပ္ ေလတပ္ စခန္း မွ စတင္ ကာ ျပဳ လုပ္ မည္
့ျဖစ္သည္။
Hypersonic ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမႈ အစီ အစဥ္ အတြက္ ပင္တာဂြန္ ႏွင့္ အေမရိကန္ အမ်ိဳး
သား အာကာသ သိပၸံ (နာဆာ) တို ့မွ ေဒၚလာ ၂ ဘီလွ်ံ အကုန္ အက် ခံ သုေတသန လုပ္
ျခင္း ျဖစ္ ၿပီး ၊ Wave rider တည္ ေဆာက္ မႈ စရိတ္ မွာ ေဒၚလာ သန္း ၁၄၀ ခန္ ့ ရွိသည္။
Waverider သည္ Hypersonic အမ်ိဳး အစား ျဖစ္ ၿပီး ယခင္ Supersonic မ်ား ထက္ ပို
မို လွ်င္ ျမန္မႈ ရွိသည္။
အေမရိကန္ ေလတပ္ သုေတသန ဌာန ႏွင့္ နာဆာ က မေ၀းေတာ့ သည့္ အနာဂတ္ တြင္ အသံ
ထက္ အဆ ၂၀ ျမန္ သည့္ ေလယာဥ္ ကို ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ ေတာ့ မည္ ဟု ဆိုသည္။
အသံ ထက္ ၆ ဆ ျမန္သည့္ Hypersonic မ်ား ကို ယခင္ က စမ္းသပ္ ခဲ့ ဖူး ေသာ္ လည္း March
5 ကို ေက်ာ္ လြန္ ၿပီး March 6 နားသို ့ မေရာက္ ခဲ့ ဟု သိရသည္။
No comments:
Post a Comment